Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

Eğitim Sisteminin Tarihi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1 Eğitim Sisteminin Tarihi Bir Çarş. 12 Mayıs - 19:29:21

Choon-Hee


Onursal Üye
Onursal Üye
Eğitim Sisteminin Tarihi

Konfüçyüsçü Eğitim







Kore’de normal eğitim, 372 yılında Goguryeo Krallığı tarafından
Daehak’ın (anlamı Yüksekokul) kurulmasıyla başladı. Öğrenciler,
Konfüçyüs’ün öğretilerini öğreniyorlardı. Sonra, müfredata Budizm
ekledi. İsteyenlerin yönetime girmek için memuriyet sınavına
girmeleriyle birlikte asil sınıfın öğrencilerini yetişmek için ülkenin
her yanında benzer okullar ortaya çıktı.


Modern Eğitim (1800’lü yıllar)





19. yüzyıl boyunca, çeşitli yurtsever ve yabancı misyonerler, Kore’nin
modern eğitim sistemine temel şeklini vermek için özel okullar ve devlet
kurumları kurmuşlardır. Eğitim-öğretim, halkın büyükçe bir kısmı
tarafından yavaşça kabul edilebilir olmaya başlayınca, asil sınıfın
seçkinlerinin ayrılması uzun sürmedi. Okullar temel konuları öğreterek,
Kore’nin gelecekteki liderlerinin yetişmesini sağladı.


Demokratik Eğitim (1945-1950’li yıllar)




Kore 1945’te 35 yıllık Japon işgalinden kurtuldu ve demokratik eğitim
için temel oluşturdular. Hükümet, yetişkin eğitimini tanıtarak cehaleti
azaltmak ve gelecek nesillerin öğrencilerine yol gösterecek, nitelikli
öğretmenlerin yetiştirilmesi için özel yüksekokullar kurmasıyla, 6-3-3
sistemini (6 – 3 ve 3 sırasıyla ilkokul, ortaokul ve lise) benimsedi.

1948 eğitim konunu maddesi, özerk bir eğitim ve zorunlu eğitim
sisteminin tanıtılmasını emreder. Bu kanun, tüm Kore halkının eğitim
alması için bir fırsat olarak adlandırılmıştır. Tüm çocuklar, en azından
ilkokul seviyesiyle okula gitmek zorundadırlar. Zorunlu eğitim
ücretsizdir.

Kullanıcı profilini gör

2 Geri: Eğitim Sisteminin Tarihi Bir Çarş. 12 Mayıs - 19:31:38

Choon-Hee


Onursal Üye
Onursal Üye
Nicel Büyüme (1960-1970’li yıllar)





1960 ve 1970’lerin politik ve kültürel değişimleri ile Kore’nin hızlı
ekonomik gelişimiyle Kore eğitim sistemi büyük bir gelişme
gösterdi.Öğrencilerin sayısı büyük bir süratle arttı. Eğitim
olanaklarının ve öğretmen sayısının da artmasına karşın artan öğrenci
sayısıyla aynı düzeyde olamıyorlardı.

Kalabalık sınıflar, büyük okullar, nitelikli öğretmen ve olanak
eksikliğine çok rastlanan bir durumdu. Buna ek olarak, devlet
üniversitelerine giriş sınavı denemesiyle de daha çok alım başladı.
Hükümet çeşitli reformlar benimseyerek, sistemi normalleştirmeye
çalıştı. Ortaokula giriş sınavı sone erdi, yerel üniversiteler,
ilkokullar, açık öğretim lise ve üniversitesi kurdu.


Nicel Kalkınma (1980’li yıllar)





Chun Doo Hwan’ın Beşinci Hükümeti, eğitim kalitesini normalleştirmek ve
artmasını devam ettirmek için çok çalıştı. “Gayri Resmi Eğitim Kanunu”
ve “Okul Öncesi Eğitimi Destekleme Kanunu”nu başlattı. Diğer
reformlardan biri, yüksekokul ve üniversiteler için derece pay sistemini
tanıtmak için eğitsel yayın yapmaya ve bir eğitim zorunluluğu başlattı.


Şimdiki Sistem (1990’lı yıllar)





Çoğu Koreli, tüm lise hayatlarını, önemli üniversitelerin giriş sınavına
hazırlanmak için harcıyorlar. Çoğu çocuk derslerden sonra yabancı dil
ya da diğer özel sınıflara katılarak sınıf arkadaşlarının önüne geçmeye
çalışırlar. Hatta bazı aileler ilkokul öncesinde de çocuklara özel
öğretmen tutuyorlardı ki bu uygulama yasal değildi.

Kullanıcı profilini gör

The author of this message was banned from the forum - See the message

Sponsored content


Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz